Tuesday, May 24, 2011

Modestia

A fi modest înseamnă a nu te lauda cu ce faci.”Lauda de sine nu miroase a bine”, cum spune si proverbul român. Dacă te lauzi că ai luat luna de pe cer, spre exemplu, cineva o sa-ţi dea peste nas că nu e adevărat, căci luna încă e pe cer.
          Să trec la subiect, când te lauzi, că vrei, că nu vrei, mai si minţi pentru a-ţi impresiona prietenii, nu? Câţi dintre noi nu ne-am lăudat că am făcut ştiu eu ce sau că ne-am găsit prieten/prietenă şi nu am exagerat puţin, mă rog, puţin mai mult? Dar tot lăudându-ne până la urmă o să rămâi fără cui să te lauzi, că o sa-şi dea seama grupul de prieteni că-l minţi pe faţă, ceea ce este destul de grav, pentru tine.
          Un om modest, care nu urlă:”Eu am făcut, eu am luat, eu am nu ştiu ce prieten/ă de n ani şi vai de capul meu cum arată” si bla bla bla, de te doare capul după până termina, este mult mai apreciat în grupuri decât unul care face întocmai cum am scris eu mai sus. Pe lume e nevoie de oameni care tac şi ac, nnu care se laudă, dar nu fac nimic.
          Ca sa închei, modestia bate cu brio lauda. Deci fiţi modeşti, nu lăudăroşi, căci pierdeţi pe propria greşeală. Cum am explicat şi înainte cine se laudă pierde tot, cine munceşte şi nu vorbeşte mult şi prost câştigă lumea, meteforic şi practic vorbind.

          Inspirat de la :”Gesturile frumoase se fac pe ascuns, nu te lauzi cu ele.”, de Anton Holban.

No comments:

Post a Comment